Ćwiczenia

Idziemy na Pilates

28 września 2015

Pilates to dzisiaj bardzo popularne ćwiczenia. Korzystają z nich nie tylko kobiety, ale także mężczyźni, osoby młode i starsze. Jest to idealne rozwiązanie, jeśli chodzi o zadbanie o swój kręgosłup i nie tylko. Warto jednak wiedzieć, że te spokojne ćwiczenia, na jakie dzisiaj się decydujemy, zostały wymyślone przez bardzo ciekawego człowieka, który miał ogromną motywację do tego, by o siebie zadbać. Joseph Pilates cierpiał na astmę i krzywicę. Mimo swoich problemów zdrowotnych, nie poddawał się i ćwiczył kulturystykę oraz wykonywał wiele innych aktywności fizycznych. Opracował zestaw ćwiczeń, który był wykorzystywany najpierw przez wojsko. Joseph Pilates pracował jako sanitariusz, miał do czynienia z rehabilitacją, żył aktywnie, ciekawie i stworzył taki zestaw ćwiczeń, który do dzisiaj cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Warto zatem z takich zdobyczy jak najbardziej korzystać.
Pilates to wspaniałe ćwiczenia rozciągające. Ich wielką zaletą jest to, że poszczególne ćwiczenia wykonuje się we własnym tempie oraz we własnym zakresie ruchu. W związku z tym nie ma żadnych ograniczeń. Nie trzeba być niesamowicie sprawną osobą, by spróbować ćwiczyć Pilates. Wystarczą chęci i regularność, dzięki czemu można szybko zobaczyć, z jak wielkimi postępami mamy do czynienia, a to ma przecież ogromne znaczenie i warto się właśnie na tym skupić. Przede wszystkim Pilates to ćwiczenia rozciągające, każdy wykonuje je w swoim tempie, a przy okazji można doskonale wpłynąć na kręgosłup, mięśnie i stawy. Warto zatem postawić na taką doskonałą aktywność, a wiele na tym zyskamy. Pilates stanowi świetną opcję dla osób, które lubią się także przy ćwiczeniach odprężyć. Ważny jest tutaj relaks i odpoczynek, więc rzeczywiście warto się skupić na tych ćwiczeniach, a będą mieć one na nas pozytywny wpływ.
Ćwiczenia Pilates wykonuje się na specjalnej macie, a także z wykorzystaniem piłki. W ten sposób  można rzeczywiście zrealizować cały zestaw ćwiczeń, bez wielkiego obciążania mięśni czy stawów. Jednocześnie wzmacniamy każdy element naszego ciała i możemy się cieszyć unormowanym oddechem, który ma w tych ćwiczeniach ogromne znaczenie. Wszystkie ćwiczenia należy wykonywać zgodnie z zaleceniami instruktorów. Najważniejsze jest to, by były realizowane bardzo dokładnie, możemy je robić wolno, ale dokładność ma największe znaczenie. Nie są to ćwiczenia trudne i nie wymagają wielkiej sprawności, każdy więc może rozpocząć swoją przygodę z ćwiczeniami Pilates i cieszyć się dużo lepszą sprawnością, niezależnie od płci, wieku czy innych uwarunkowań.

Brak komentarzy

Dodaj swój komentarz